Velice zjednodušeně - čím více jiných stránek odkazuje na Váš web, tím výše a častěji se budete zobrazovat ve výsledcích vyhledávání (Google, Seznam.cz, ...).
Stovky, tísíce - čím více, tím lépe.
Výměna zpětných odkazů funguje tak, že nejdříve najdete a oslovíte partnery, s kterými si chcete vyměnit zpětné odkazy.
Partnerům předáte Váš zpětný odkaz = HTML kód, který zobrazí text s odkazem na Váš web.
Jakmile partneři umístí Váš odkaz na jejich web, umístíte jejich odkaz na Váš web.
Takže nakonec odkazujete Vy na Vaše partneři a partneři zase na Vás. To je výměna odkazů. Musíte si časem kontrolovat, zda partneři na Vás opravdu odkazují, aby Vás ze svých stránek neodstranili a tím by se to pro Vás stalo nevýhodné. Umístěním odkazu si weby předávají určité body (PageRank, Srank) a čím více bodů máte, tím lépe.
Budování zpětných odkazů je dlouhodobá a nikdy nekončící činnost, stejně jako optimalizace.
Nejlehčí způsob, jak si vytvořit vlastní zpětný odkaz je použí funkci eshopu:
Admin / Další funkce / Moje bannery
Zde máte hned 2 možnosti, jak si zpětný odkaz vytvořit - textovým odkazem nebo pomocí obrázku (ikony).
Začněte vytvořením textového odkazu. Všechny kolonky byste měli mít přednastavené podle Vašeho nastavení eshopu a stačí kliknout na tlačítko "Přidat".
Pak se Vám v tabulce zobrazí odkaz v textové podobě a vedle toho v textovém poli máte HTML kód tohoto odkazu. HTML kód si celý označte a poskytněte Vaším partnerům.
Můžete si zde vytvořit více zpětných odkazů, aby partneři měli na výběr a zároveň, aby všechny odkazy nebyly stejné.
Seznam odkazů jednak vidíte v administraci, ale zároveň je můžete zobrazit i na Vašem webu na adrese:
domena/index.php?sekce=moje_bannery
Ukázku vidíte například zde:
http://www.miminka.net/index.php?sekce=moje_bannery
Možností, kam můžete umístit své partnery je mnoho.
Například: v admin / nastavení / předvolby - je několik přednastavených bloků, které můžete použít.
Nebo v admin / nastavení / rozvržení si můžete vytvořit a pojmenovat vlastní okénko, které se libovolně umístíte.
Tam, kde používáte HTML editor je potřeba přepnout do režimu zdrojového kódu (první ikona editoru).
Aby výměna odkazů měla opravdu smysl, je potřeba si vyměnit minimálně desítky až stovky odkazů. Pokud byste tyto partnery měly všechny na všech Vašich stránkách, Váš web by byl nepřehledný a nedůvěryhodný.
K umístění partnerů slouží funce admin / další funkce / moje odkazy + je potřeba nastavit umístění bloku moje odkazy v admin / nastavení / rozvržení
Protože partnerských odkazů bude hodně, je zde funkce pro vytvoření kategorií odkazů - tím začněte.
Kategorie mohou být například: Osobní stránky, Eshopy, Zájmové weby, ostatní, ...
Protože Vám většina partnerů bude zasílat již hotový kód, musíte se v těchto kódech naučit číst.
Vytvoření odkazu pak může vypadat například takto:
vkládejte zde Vaše dotazy a připomínky ...
Dobrý den,
co mam zadat v Cílová stránka?
jak v baneru vymena odkazu mužu zvětšit kapacitu , mam aktivne 8 odkazy, a u zbytku ukazuje mi plná kapacita
děkuji
S pozdravem
M.Tomczak
1) cílová stránka je adresa stránky, na které partner umístí Váš odkaz. Slouží to pro Vaší evidenci, abyste si mohli například za rok zkontrolovat, zda partner Váš odkaz nesmazal. Do budoucna plánuji přidělat automatickou funkci pro kontrolu partnerů.
2) V systému výměny odkazů je maximální kapacita nastavena na 8 - to je dáno. To je maximální počet stálých partnerů, kteří se nemění a jsou v zobrazeni v levém nebo pravém sloupci. Výměna odkazů v prostředním sloupci dole zobrazuje všechny partnery s pagerankem + - 1. A konkrétní partner se vždy vypočítává pro 1 stránku. Pak je tam funkce ještě katalogu odkazů, kde jsou všichni partneři s pagerankem minimálně 1.